Internationale udvalg

Invitation til

EU-konference

lørdag den 27. oktober 2018 kl. 9.00 – 15.30

hos 3F Fredericia, mødelokaler, Venusvej 32, 7000 Fredericia.

Program:

09.30 -  10.00

10.00 – 11.30

11.30 – 12.00

12.00 – 13.00

13.00 – 14.30

14.30 – 15.00

Kaffe og velkomst ved Niels Ole Beck, regionsformand

Oplæg ved Christel Schaldemose, MEP og kandidat til det kommende EU  parlamentsvalg om den aktuelle situation i EU. Hvor er de store udfordringer  og ikke mindst, hvordan er de forskellige meninger. Hvad betyder vores ydre  grænser og hvad gør vi ved, at de ydre grænser har vist, at de ikke virker helt  som de skal.

Oplæg ved Jens Bagge, HBmedlem og aktiv i PES, vil fortælle om det  europæiske socialdemokratiske samarbejde. Hvad kan vi gøre sammen, og hvad er nødvendigt at gøre sammen?

Frokost

Peter Hummelgaard, MF og EU ordfører, vil fortælle om partiets politik, som bliver behandlet på kongressen i september. Hvad mener Socialdemokratiet  med en social pagt? Hvad kan vi gøre ved skatteunddragelse?

Kaffe, opsamling på dagens oplæg og debatter og afslutning.

Efter hvert oplæg vil der være mulighed for spørgsmål, synspunkter og debat. Hvem ved, måske vildsvinehegnet kunne være interessant at diskutere. Hvad tænkes der omkring den øgede grænsekontrol? Kan vi redde hele verdenen? Skal vi redde hele verdenen?

Synspunkterne er mange og forskellige.

Alle har en mening om EU og på denne temadag er der lagt op til debat. Alle medlemmer har mulighed for at deltage.

Konferenceleder: Susanne Sørensen, Socialdemokratiets internationale udvalg i Region Syddanmark.

Det er gratis at deltage i temadagen. Der ydes ikke transportgodtgørelse.

Tilmelding senest mandag den 22. oktober på nedenstående blanket:

Indsender formular...

Der opstod en fejl på serveren.

Formular modtaget.